Release VDNMELD
Op dinsdag 24 september 2024 installeren wij een nieuwe versie van VDNMELD, onze webapplicatie voor Werkgevers.
De belangrijkste punten in deze release zijn:
- Voor klanten die gebruik maken van de uploadmogelijkheid van de loonaangifte wordt nu extra informatie getoond. In een tabel wordt het tijdvak, de datum, de geüploade bestandsnaam en loonheffingennummer getoond van geüploade bestanden. Ook wordt er een bericht geplaatst in het berichtencentrum als er langere tijd geen loonaangiftebestand is geüpload.
- De cookiebanner wordt aangepast.
- Het versiebeheer wordt inzichtelijk gemaakt door te klikken op de versie onderaan de pagina.
- Er zijn een aantal verbeteringen met betrekking tot performance.
- Voor enkele klanten gaan we de contactgegevens van de verzekeraar uitbreiden.
- Ook gaan we een aantal technische verbeteringen doorvoeren om problemen te verhelpen die klanten met grote aantallen medewerkers ervaren.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De belangrijkste punten in de release van dinsdag 25 juni 2024 waren:
- Het kunnen registreren en onderhouden van medewerkers met een afstandsverklaringen.
Bij sommige polissen is het mogelijk dat uw medewerker niet mee doet aan de collectieve verzekering. Vanaf nu is het mogelijk dit op het meldloket te registreren én te onderhouden. Voor klanten met deze polis(sen) zal er een bericht in het berichtencentrum worden geplaatst met meer informatie en de bijbehorende voorwaarden. - Op de pagina “Mijn verzekeringen” worden nu ook de productnamen van uw verzekering getoond.
- Bij het invoeren van het wachtwoord werd het wachtwoord standaard verborgen weergegeven. Het is nu mogelijk om na het intypen van het wachtwoord op een icoon te klikken waardoor het ingevoerde wachtwoord wel zichtbaar wordt. Hierdoor kunt u eenvoudig controleren of het ingetypte wachtwoord correct is.
- Voor enkele klanten hebben we een aantal huisstijl-aanpassingen doorgevoerd.
- U ontvangt vanaf nu een bericht in het berichtencentrum als er een nieuw document beschikbaar is.
- De sortering op personeelsnummer is verbeterd.
- Als u via het linker menu een print maakt van de verzuimrapportage, staan vanaf nu ook de gegevens van u, als werkgever, op de print.
- Als laatste is er in deze nieuwe versie veel gebeurd in het binnenste van de applicatie die u niet ziet, maar wel zult merken. De applicatie werkt door deze aanpassingen nóg sneller, beter en soepeler.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De belangrijkste punten in de release van donderdag 29 februari 2024 waren:
- Een aantal verzekeraars hebben een nieuw uiterlijk gekregen.
- Autorisatie wordt uitgebreid. Zo kan de meldloketbeheerder de rechten van gebruikers inzien, wijzigen en beëindigen.
- We gaan de informatie met betrekking tot uw polis(sen) beter zichtbaar maken. Deze worden zichtbaar in het menu onder de optie ‘Mijn verzekering(en)’
- Er is meer informatie beschikbaar over de werkwijze van de arbodienst. Bij de documenten onder het tabblad ‘Handleidingen’ wordt dit zichtbaar.
Het kan zijn dat sommige wijzigingen niet voor u van toepassing zijn, dit is afhankelijk van welke verzekering u bij welke verzekeraar heeft afgesloten.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De belangrijkste punten in de release van donderdag 28 september 2023 waren:
- Wij hebben het tonen van de verzuimstatistieken compleet
vernieuwd. U kunt nu eerst zelf kiezen uit verschillende periodes, waarna de
gegevens direct op uw scherm getoond worden.
- Daarnaast hebben wij een compleet nieuw overzicht
toegevoegd waarmee u eenvoudig een overzicht in een kalender krijgt, met daarin
de verzuimperiodes van uw individuele werknemer. Op deze manier heeft u in één
overzicht alle verzuimperiodes over de afgelopen 12 maanden.
- Er is een extra controle toegevoegd bij de postcodes van
buitenlandse adressen. Wij controleren nu of de ingevoerde postcode voldoet aan
het formaat van het gekozen land.
- Ook hebben wij een aantal teksten aangepast, waardoor deze
voor u nog makkelijker leesbaar zijn.
- Voor één van onze klanten hebben wij de logo’s en kleuren
aangepast.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De belangrijkste punten in de release van dinsdag 20 juni 2023 kunt u hier nalezen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De belangrijkste punten in de release van donderdag 30 maart 2023 waren:
- We hebben een aanpassing gedaan aan
de digitale intake, daardoor kan de arbodienst beter de duur van het verzuim voorspellen.
- Voor alle klanten is het vanaf nu mogelijk
om aan te geven of een werknemer een DGA betreft.
- Er zijn technische verbeteringen
doorgevoerd om het probleem te verhelpen dat sommige klanten soms niet konden
inloggen.
- Daarnaast hebben wij een aantal
teksten geoptimaliseerd.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De belangrijkste punten in de release van dinsdag 24 januari 2023 waren:
-
Voor een aantal klanten hebben we het makkelijker
gemaakt om alle gegevens over 2022 te controleren en aan te vullen. Hierdoor is
het voor de Verzekeraar eenvoudiger om de eindafrekening te maken.
- Voor een grote groep klanten maken we het mogelijk dat
zij de polis- en factuurdocumenten kunnen opvragen via het meldloket.
- Daarnaast
hebben we voorbereidingen getroffen om ook andere documenten via deze manier te
kunnen ontsluiten.
- We hebben een wijziging aangebracht in het
gegevens-stromen-scherm, daardoor is nog beter te zien welke persoonsgegevens
we doorsturen naar Verzekeraars, Arbodiensten en UWV.
- Ook hebben we nog enkele tekstuele en technische
verbeteringen doorgevoerd.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De belangrijkste punten in de release van
donderdag 1 december 2022 waren:
- Voor een grote klant hebben we een aantal wijzigingen
in VDNMeld doorgevoerd, waardoor het mogelijk is een nieuwe klantenpropositie
te ondersteunen. Deze wijzigingen zijn zo gemaakt dat andere klanten hier geen last
van hebben.
Bij deze wijzigingen heeft de AVG veel aandacht gekregen. Ook voor deze nieuwe
propositie worden namelijk alleen de gegevens uitgevraagd waarvoor doelbinding
is. De werkgevers kunnen, voor hun eigen administratie, wel meer gegevens
vastleggen, maar deze zullen nooit aan een derde partij doorgeven worden. Welke
gegevens wel of niet doorgegeven worden, kan nu eenvoudig gezien worden in het
gegevens stromen scherm. Deze optie is te vinden onder het kopje
“Bedrijfsgegevens” in het linker menu. - De pop-up’s kunnen nu alleen nog afgesloten worden
door op het kruisje rechts boven te klikken. Voorheen verdween de pop-up ook
als er ergens anders in het scherm geklikt werd. Met deze wijziging zorgen we
ervoor dat er vanaf nu geen belangrijke mededelingen meer gemist worden.
- We hebben verschillende verbeteringen aangebracht in
het download bestand:
- Het kwam regelmatig voor dat er een foutmelding
getoond werd bij het uploaden, als er gegevens vanuit een ander programma waren
gekopieerd. Dit is nu opgelost.
- Het was mogelijk om nieuwe werknemers zonder loon door
te geven. Vanaf nu is dit niet meer mogelijk.
- De controle op de ingangsdatum loon is aangepast.
- Er is een betere uitleg over het loonbegrip
doorgevoerd.
- Het is nu voor al onze klanten mogelijk om via VDNMeld
de Arbodienst te raadplegen. Er is in het linker menu een optie toegevoegd.
- Het aanvragen van een extra account kan na deze
release ook eenvoudig via VDNMeld. In het linker menu onder de optie
“Gebruikersbeheer” kan er een aanvraagformulier ingevuld worden.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De belangrijkste punten in de release van dinsdag 5
juli 2022 waren:
Ook al zal er voor u, als werkgever, weinig
veranderen, achter de schermen hebben we verschillende verbeteringen
aangebracht. Met deze wijzigingen hebben we het mogelijk gemaakt dat de
inloggegevens van nieuwe klanten volledig digitaal verstuurd worden. Op dit
moment versturen wij deze gegevens nog per brief.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De belangrijkste punten in de release van dinsdag 10
mei 2022 waren:
- In het Meldportaal is een minimum loonbedrag
verplicht. In bepaalde situaties is dit bedrag komen te vervallen en er zal dan
ook geen foutmelding meer komen.
- Bij het wijzigen van het wachtwoord, worden de
volgende tekens niet meer geaccepteerd:
- Cijfer: 0
- Tekens: - (middenstreepje) / . (punt) / ,
(komma) / " (dubbele apostrof) / ' (enkele apostrof) / | (recht streepje)
/ _ (laagstreepje) / ~ (golfje) /
- Letters: kleine l - (van Lima) / kleine o / grote O /
kleine i / grote I (van India)
- Op bepaalde schermen kunnen meer dan de standaard 8
regels getoond worden. Onderaan kan het aantal regels ingesteld worden. Deze
instelling verdween bij het verlaten van de specifieke pagina. Vanaf deze
versie wordt de instelling bewaard tot het moment van uitloggen.
- Als een gebruiker de 2 Factor Autenticatie heeft
aanstaan, dan hoeft deze vanaf nu nog maar 1 keer per dag de extra code in te
voeren.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De belangrijkste punten in de release van dinsdag 29 maart
2022 waren:
- In het Bedrijfsgegevens scherm is het niet meer nodig
om een risicogroep in te voeren. Sinds enige tijd wordt deze code niet meer
door de belastingdienst uitgegeven en is hiermee komen te vervallen.
- Om fouten te voorkomen zal het in specifieke gevallen
niet meer mogelijk zijn om een uit dienst datum te verwijderen. In deze
situaties zal een nieuwe in dienst melding gedaan moeten worden. Deze situaties
worden duidelijk aangegeven.
- Bij het invoeren van een digitale intake door de
medewerker moet de geboortedatum worden ingevoerd als extra controle. Dat ging
in sommige gevallen niet goed. Dit is opgelost.
- Bij de eerste keer uploaden van een loonaangifte
bestand is het nu mogelijk om ook de verloningsperiode op te geven. Hierdoor
kunnen wij het bestand nog sneller verwerken.
- Voor één van onze klanten hebben wij maatwerk
geleverd, waarbij het nu mogelijk is specifieke documenten via de webapplicatie
te downloaden.
- Als laatste hebben we nog enkele technische
wijzigingen doorgevoerd ter verbetering van de veiligheid van onze
webapplicatie.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De belangrijkste punten in de release van dinsdag 25
januari 2022 waren:
- Er komt een nieuwe optie onder de actieknop om een
medewerker, die gedeeltelijk aan het werk is, weer volledig ziek te melden.
- We hebben een nieuwe pagina gemaakt met de meest
gestelde vragen én antwoorden.
- Er is een aanpassing doorgevoerd in de rekentool voor
het berekenen van het deelherstel.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De belangrijkste punten in de release van dinsdag 7
december 2021 waren:
- De laatste voorbereidingen worden getroffen voor de
Salarisactie 2022.
- Een aantal technische aanpassingen worden doorgevoerd
waardoor onze klanten nog beter hun eindejaars-werkzaamheden kunnen uitvoeren.
- De laatste aanpassingen worden aangebracht in de
inrichting voor onze nieuwe opdrachtgever.
- Een aanpassing wordt doorgevoerd waardoor het mogelijk
is om met 2 factor authenticatie in te loggen in VDNMeld. Door in te loggen met
2 factor authenticatie zijn uw gegevens nog beter beschermd. U kunt 2 factor
authenticatie zelf activeren via het linker menu.
- Er wordt een extra controle toegevoegd waardoor het
niet meer mogelijk is om overlappende verzuimperiodes aan te maken.
- Voor klanten die gebruik maken van de
uploadmogelijkheid van de loonaangifte wordt nu de naam van het laatste
geüploade loonaangifte bestand getoond.
- Er wordt een extra toelichting gemaakt bij het
invoeren van een status arbeidsgehandicapt.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De belangrijkste punten in de release van dinsdag 9
november 2021 waren:
- Voorbereidingen treffen voor de jaarlijkse
salarisactie.
- Meerdere technische aanpassingen ter verbetering van
de veiligheid van het gebruik van VDNMELD.
- Diverse foutsituaties zijn opgelost en bij andere
foutsituaties is de meldingstekst verbeterd.
- We hebben diverse maatwerkaanpassingen doorgevoerd ten
behoeve van onze aangesloten werkgevers.
- We hebben de inrichting klaargemaakt voor een nieuwe
opdrachtgever.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De belangrijkste punten in de release van dinsdag 14
september 2021 waren:
- We hebben verbeteringen aangebracht in het proces
rondom de eerste aanlevering van gegevens voor nieuwe klanten.
- Op basis van klantsignalen tijdens de afgelopen
Salarisactie hebben we wijzigingen aangebracht voor het aankomende jaar.
- Diverse foutsituaties zijn opgelost.
- Er zijn wijzigingen gedaan ter verbetering van de Look
& Feel en de algehele performance.
- Diverse maatwerk aanpassingen gemaakt ten behoeve van
onze aangesloten verzekeraars.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De belangrijkste punten in de release van dinsdag 13
juli 2021 waren:
- U wordt gewaarschuwd als u een pagina verlaat terwijl
er nog wijzigingen zijn die niet zijn opgeslagen. Hiermee voorkomen we dat er
gegevens verloren gaan.
- Het was mogelijk om bij een 42e weeks melding een
(deel) herstelmelding ver in de toekomst in te voeren. Dit is nu gemaximeerd op
7 dagen om invoerfouten te voorkomen.
- Bij alle e-mails die automatisch verstuurd worden is
het reply adres aangepast zodat deze direct bij het juiste team van onze
Servicedesk uitkomen. Hierdoor kunnen we u nog sneller van dienst zijn.
- Diverse foutmeldingen zijn verbeterd.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De belangrijkste punten in de release van dinsdag 15
juni 2021 waren:
- Bij een gedeeltelijke herstelmelding is er een
rekentool toegevoegd.
- Op het verzuimoverzicht is nu ook de reden van een
herstelmelding zichtbaar.
- Bij het invoeren van een loon wordt een punt
automatisch een komma.
- Aantal teksten geoptimaliseerd.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De belangrijkste punten in de release van dinsdag 20
april 2021 waren:
- Gebruikers krijgen langer toegang nadat een
verzekeringspolis is afgesloten.
- Verschillende toelichtingen zijn verbeterd, zoals bij
Regres.
- Telefoonnummers van verzekeraars zijn gecontroleerd en
waar nodig aangepast.
- In notificaties en reminders is de tenaamstelling
verbeterd.